همه چیز درباره صادرات لوله مبلی و پروفیل مبلی | فرصت شغلی

همه چیز درباره صادرات لوله مبلی و پروفیل مبلی

همه چیز درباره صادرات لوله مبلی و پروفیل مبلی را میخواهیم امروز در این مقاله توضیح دهیم و بگوییم که چگونه میتواند برا همه یک فرصت شغلی نیز باشد.

ما انسان ها موجوداتی اجتماعی هستیم و همواره در حال تبادل با دیگران و دنیای اطراف هستیم و همین هم سبب برتری ما نسبت به دیگر جانوران شده است. با گذشت زمان و پیشرفت وسایل حمل و نقل ما انسان ها توانستیم تا نیاز های خود را با هزینه کمتر از مکان های دیگری خارج از مرز های جغرافیایی کشور خود تامین کنیم. و از طرف دیگر بتوانیم محصولات یا مواد اولیه ای که در کشور خودمان بیشتر از مقدار نیاز داریم را به دیگر کشور ها صادر کنیم و با همین تبادلات زندگی راحت تری را برای خودمان بسازیم.

پروفیل مبلی هم از این قاعده مستثنی نیست، با وجود معادن مختلف در سراسر کشور تولیدکنندگان فولاد میتوانند مازاد نیاز کشور فولاد تولید کرده و آن را به کشورهای دیگر صادر کنند. یکی از محصولاتی که کشورهای همسایه خواهان واردات آن از ایران می باشند پروفیل سبک و لوله سبک می باشد. صادرات پروفیل و لوله نیازمند آگاهی از موارد مختلفی می باشد که در ادامه به آن میپردازیم.

با توجه به گزارش های انجمن جهانی آهن و فولاد درباره فعالیت صنعت فولاد ایران، در سال های اخیر این صنعت مهم و کاربردی در کشورمان 3.9% رشد داشته است که تولید و صادرات لوله و پروفیل مبلی نقش بسزایی در آن داشته است. متاسفانه در داخل کشور ما محدودیت ها و مشکلاتی در زمینه تولید داریم که با حل این مشکلات می توانیم به رشد و پیشرفت چشمگیری دست پیدا کنیم.

ایجاد محدودیت گاز و برق توسط دستگاه های دولتی در ایران دو مشکل جدانشدنی در صنعت فولاد است که باعث جلوگیری از پیشرفت بازار داخلی شده و آن را دچار نوسان میکند و قیمت محصولات فولادی مختلف مانند پروفیل سبک, ورق های فولادی و …. را با تغییر همراه میکند.

اگر بخواهیم آمار سال گذشته را بررسی کنیم به نتایج جالبی می رسیم. صنعت فولاد کشور در نوامبر سال 2023 با سه پله جهش و تولید بیش از 2.9 میلیون تن فولاد به جایگاه هفتم در جهان دست یافته است. با این آمار و ارقام امیدوار کننده و درخشان پیش بینی می شد صادرات پروفیل مبلی و همچنین دیگر مقاطع فولادی از رشد چشمگیری بهره مند شود اما متاسفانه با توجه به برخی سیاست گذاری های داخلی و تصمیمات نا به جا این مهم انجام نشد. متاسفانه با وضع قانون ارز نیمایی و شرایط دشوار تبدیل ارزهای بین المللی تولیدکنندگان فروش محصولات خود در بازار داخلی را به بازار بین المللی ترجیح داده در نتیجه صادرات با کاهش همراه شده است.

فرصت های صادراتی

ایران از دیر باز محل مناسبی برای تجارت بوده است آنهم به دلایل مختلفی نظیر بودن در منطقه ای که پل ارتباطی شرق و غرب دنیا بوده است، وجود خلیج فارس و دریای عمان که ایران را به آب های آزاد متصل می کند و همچنین وجود منابع طبیعی بسیار زیاد و صنعتگرانی که قدر این منابع را می دانند به عبارت دیگر ایران از دیرباز محل مناسبی برای تامین نیاز کشورهای همسایه بوده است و همین رویداد تاریخی تا همین امروز ادامه داشته است. منابع طبیعی ایران در تولید آهن و فولاد به گونه ای است که بازار صادرات پروفیل و دیگر محصولات فولادی در کانون توجه کشورهای همسایه و دیگر کشور ها قرار گرفته است.

موقعیت جغرافیایی ایران که دارای مرزهای آبی و خاکی می باشد بر محبوبیت این کشور میان کشورهای خاورمیانه افزوده است. شاید بنظر نرسد اما پروفیل سبک در میان کشورهای همسایه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده این امر به دلیل کیفیت بسیار بالای محصولات تولیدی صنعتگران ایرانی می باشد و کشورهای مجاور به سوی استفاده از محصولات فولادی سبک گام برداشته اند.

وزن سازه

وزن سازه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، استفاده از پروفیل سبک در یک سازه میتواند وزن نهایی آن را کاهش داده و در نتیجه از نظر قیمت نیز سازه را مقرون به صرفه نماید. امروزه از لوله و پروفیل مبلی در صنایع مختلف به دلیل پایین آوردن هزینه ها بسیار استفاده می شود. این امر سبب شده تا محبوبیت لوله و پروفیل مبلی روز به روز بیشتر بشود و افزایش بیابد در نتیجه بازار آن از رونفق بالایی بهره مند شده است.

در تعیین قوانین جدید نظام مهندسی در کشورهای اطراف ایران در منطقه، استفاده از لوله و پروفیل سبک در ساخت و سازها افزایش یافته در نتیجه صادرات پروفیل سبک به دلیل مقاومت بالا و در عین حال سبک بودن روند صعودی را تجربه کرده است.

 مراحل ثبت سفارش صادرات

شرکت خاور صنعت هما بزرگترین تولید کننده لوله و پروفیل سبک هم اکنون در زمینه صادرات نیز فعالیت می کند و آماده همکاری و خدمت رسانی به مشتریان خود می باشد. محصولات ما از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده تا بتواند تمامی نیاز ها و سلایق را در بر بگیرد. مراحل ثبت سفارش به شرح زیر می باشد:

استعلام قیمت

با دنبال کردن وبسایت ما به صورت روزانه از قیمت پروفیل مبلی و قیمت لوله مبلی مطلع شوید.

گارنتی سلامت محصول

شرکت خاور صنعت هما تمامی محصولات خود را به شرط خمکاری و سلامت فیزیکی کالا با بهترین کیفیت تولید و عرضه می کند.

مشخص کردن ابعاد و ضخامت

همانطور که می دانید هر کدام از ضخامت ها و اندازه های لوله و پروفیل مبلی مناسب برای انجام کاری مخصوص است، تنها کافیست ضخامت و اندازه محصول را بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

تماس با کارشناسان فروش

شما می توانید با کارشناسان فروش ما با شماره 02177291700 تماس بگیرید، کارشناسان فروش ما در تمامی مراحل خرید همراه شما هستند.

مراحل صادرات محصولات فولادی

درخواست

مشتری میتواند فرد, شرکت و یا حتی کارخانه باشد که پس از اعلام درخواست محصول, سفارش ثبت شده و مجموعه برنامه ریزی جهت تولید محصول مینماید.

صدور پیش فاکتور

در این مرحله پیش فاکتور توسط شرکت به خریدار داده می شود، لازم به ذکر است که پیش فاکتور های صادر شده تنها 24 ساعت اعتبار دارند.

تنظیم قرارداد

در این مرحله قراردادی ما بین شرکت و مشتری بسته می شود که مفاد آن با موافقت طرفین می باشد.

آماده سازی سفارش

با توجه به زمان تحویل بار، محصول در خواستی آماده شده و به مشتری تحویل داده می شود.

بارگیری

محصول آماده شده آماد حمل با ماشین های باری مخصوص می شود

اظهار به گمرک

صادرکننده کالا با ارائه مدارکی مانند مجوز صادرات, کارت بازرگانی و … به گمرک اظهارنامه را تنظیم مینماید.

گواهی مبدا

اطلاعات محصول، کیفیت محصول، شرکت حمل کننده و ………… در قالب یک سند آورده شده و در اختیار مشتری قرار می گیرد.

ارسال به مقصد

پس از عبور از گمرک, بار به سوی مقصد ارسال میشود. صادرات پروفیل سبک به کشورهای مختلف ممکن است توسط حمل و نقل زمینی(جاده ای), ریلی و دریایی انجام شود که هر یک مزایا و معایب مختص به خود را دارد.

skandari
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *